Twee keer quiche, God in Frankrijk - Reisverslag uit Aubigny-les-Pothées, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Twee keer quiche, God in Frankrijk - Reisverslag uit Aubigny-les-Pothées, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Twee keer quiche, God in Frankrijk

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

30 Maart 2017 | Frankrijk, Aubigny-les-Pothées

Na een lange route over de houtvestersweg door een geweldig bos kwamen we in een miniscuul dorpje Échelle. Daar was niets. Wel een museum van de ouderwetse school maar geen winkel of koffietent.
Gevraagd aan een gemeentearbeider die voor het hele dorp de buiten deed, of er ergens koffie was, antwoordde die" die heb ik voor jullie. " We werden meegenomen naar een bijgebouw van het gemeentehuis. Daar stond de thermoskan van de ambtenaar, waaruit we koffie kregen.
We raakten in gesprek over de hindernissen van de dag. Dat we geen lunch konden inkopen door het ontbreken van winkels in voorgaande dorpen. De man haalde zijn arbeiderskoelbox tevoorschijn en presenteerde voor ons in alluminium verpakt een geweldige hap Quiche. " heeft mijn vrouw gemaakt", vertelde hij trots.

Ook Quiche maar dan warm en nog lekkerder was onderdeel van het viergangenmenu in het chambres d'hottes waar we logeren.
We waren enige gasten bijn de familie thuis. Aperitief Kirr met het echtpaar op het terras. Diner aan de eettafel van het woonhuis, samen met de eigenaren.
Quiche, rijst , tomaat, gehakt, flan (stijve vanillepudding)
En een plateau met kaas. Wijn Bergerac 2012.
Prijs 12 euro, exclusief wijn.
Parfait, delicieux God in Frankrijk

• 30 Maart 2017 - 22:04

Huub:

Je verhalen worden steeds bloemrijker. Je ervaringen ook. Ik geniet ervan.

• 30 Maart 2017 - 22:14

Wendy Hollanders:

Sow Wil wat ontmoet jij ontzettend veel mensen. Ze zijn allemaal heel attent! Super leuk om iedere avond een verhaaltje te mogen lezen!

• 30 Maart 2017 - 22:16

Marja:

Ook zeker een kaarsje waard.
    Dat is dan 101.

• 31 Maart 2017 - 14:11

Thomas Van Hoek:

Hoi Wil,

Het 'kaarsje' was een Noveenkaars. Normaal moet hij 9 dagen branden en is dus voorlopig nog niet uit. T/m 1 april zit je in ieder geval gebeiteld. Goeie reis richting het zuiden.

• 03 April 2017 - 14:45

René Gijbels:

Dag Will
    Ik volg je pelgrimstocht naar Compostela. Heel veel moed en geniet nu van de prachtige lente...Het ga je goed naar lichaam en geest. René