Van missionarissen en engelbewaarder - Reisverslag uit Issoudun, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Van missionarissen en engelbewaarder - Reisverslag uit Issoudun, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Van missionarissen en engelbewaarder

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

28 April 2017 | Frankrijk, Issoudun

Ik slaap nu in Ste. Catherine, een hotel in dit stadje. Heeft overigens niets met iets heiligs. Beneden is een bar tabac waar vele Fransen zoals ook bij vele andere van dit soort bars krasloten komen kopen. Verbazend hoeveel geld daar over de balie gaat.
Iets heiligs zou je verwachten bij het huis van de missionarissen, waar wij een andere Nederlander, een Belg en ik gisteren dachten een slaapplaats gereserveerd te hebben. Nop dus, blijkbaar iets fout. Een groep politieagenten was op congres bij dit centrum dat hoort bij een aan maria opgedragen basiliek.
Ik Kreeg wel de aanwijzing mijn geluk bij Catherine te zoeken.
Naast het heilige was er vandaag weer een soort wonderlijke engelbewaarder-ervaring. Op een verlaten asfaltweg met af en toe een auto, kwam een fransman die me tegoed was gereden en voorbij was, achteruit gereden en wees me er op dat ik het comostellepad voorbij was. Ik had eerder linksaf gemoeten. Dat scheelde me vele kilometers dwalen.

  • 29 April 2017 - 13:00

    Marja:

    (Aartsengel)Gabriël, in de Islam: "sterke man".

  • 29 April 2017 - 18:34

    Willem Berkers:


    Hoi Wil,
    Binnen mijn roomse familie was de heilige Gerardus (naam vader) de patroonheilige en mijn moeder ratelde in Helmond dagelijks de rozenkrans af. Maar ze had een 2e keus heilige, de heilige Antonius en die beveel ik bij je aan. Als we vroeger iets kwijt waren riep ze metteen ""heilige Antonius goede vriend zorg dat ik, b.v.
    mijn beurs, terugvind"".
    Voor jou dus "".................en zorg dat ik de goede weg terugvind en niet meer ga dwalen""!
    Geniet verder van de reis,
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 82305

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: